T.C.
AKDENİZ KAYMAKAMLIĞI
ERSOY ORTAOKULU 2015-2016 EĞİTİM
ÖĞRETİM YILI 1.DÖNEM BEP GELİŞTİRME BİRİMİ TOPLANTI TUTANAĞI
GÜNDEM:
1)
Açılış
yoklama
2)
Özel
eğitim hizmetleri yönetmeliğinin ilgili maddelerinin okunması
3) Özel eğitime ihtiyacı olan
öğrencilerin belirlenmesi
4) Öğrencilerin şubelere dağılımının
planlanması
5) İlgili öğretmenlere, görevlerinin
birim başkanı tarafından açıklanarak tebliğ edilmesi
6) Özel
eğitim ve BEP’e ilişkin hakların ve süreçlerin gözden geçirilmesi
7) Destek eğitim odasına alınacak
öğrenciler ile ilgili bilgilendirme
8)
Genel müfredat içinde çocuğun yetersizliğinin, katılımını ve gelişimini nasıl etkilediği,
9)
Bireyin performansının değerlendirilmesi
10) Bireyin
performansının değerlendirilmesi
*Genel müfredata göre nerede olduğu,
*Çocuğun güçlü yanları,
*Gereksinim öncelikleri,
*Eğitimsel gereksinimleri,
*Öğrenme özellikleri,
11) Yıllık
amaçların ve her bir yıllık amaç için kısa dönemli hedeflerin geliştirilmesi
12) Kaynaştırmaya tabi olan
öğrenciler hakkında değerlendirmelerin yapılması
13) BEP ve BÖP’ler hakkında
görüşülmesi saptanan eksiklikler ile ilgili önlemlerin alınması
14) Kapanış
GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ:
1) 07/10/2015
tarihli Çarşamba günü Müdür Yardımcısı Haşim ÇEKEN başkanlığında Ersoy Ortaokulu
Bep geliştirme birimi toplantısı. ilgili tüm öğretmenlerin katılımı sağlanarak
yapıldı.
2) Rehberlik
ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliğinin (3. Kısım Madde 51 ) Özel
Eğitim Hizmetleri Yönetmeliğinin 4. Kısım Madde 23 (Kaynaştırma
yoluyla eğitim) MADDE 24 (Başarının değerlendirilmesi) 3. Bölüm MADDE 28 (Destek Eğitim Odası Destek eğitim odası
açılması) 5. Kısım MADDE 30 (
İlköğretimde özel eğitim hizmetleri) hatırlatarak görev sorumluluklar ile yasal
dayanaklar açıklandı.
3) Psk.
Dan. ve Rehber İlyas AKTEKİN okulumuzda toplam 29 Özel Eğitime Muhtaç Öğrenci
bulunduğu ve bunlardan Otizmli 1, HDZY li 27 ve hem bedensel yetersizliği hemde
HDYZ olan 1, ayrıca hem işitme hem HDZYli 1 ve İşitme Yetersizliği Az İşiten 1
öğrenci olduğu bilgisi paylaşıldı.bu öğrencilerin Özel Eğitim tanıları ve
sınıfları bilgisi tablo şeklinde hazırlanarak diğer öğretmenlerinde
bilgilendirilmesi suretiyle öğretmenler odasında panolara asıldı.
4) Psk.
Dan. ve Rehber Narin Çelik ve Şehriban SİM ; Özel Eğitime Muhtaç öğrencilerden
Anasıfı C şubesinde Otizmli 1, 5/D HDZYli 1, 6/A HDZYli 1, hem HDZYli hemde
Bedensel Yetersizliği bulanan 1, 6/C
şubesinde HDZYli 1, 6/D şubesinde HDZYli 3, 6/G Şubesinde HDZYli 1, 6/H
şubesinde İşitme yetersizliği Az işiten 1, HDZYli 1, 7/A HDZyli 1, 7/B HDZYli
2, 7/D HDZYli 2, 7/E HDZYli 1, 7/E HDZYli1, 7/F HDZYli 1, 8/B şubesinde HDZYli 2,
8/D HDZYli 1, 8/F HDZYli 1, 8/G HDZYli 1, 8/H HDZYli 2, 8/İ HDZYli 2 öğrenci
bulunduğu ifade ettiler.
5) İlgili
branş öğretmenlerine görev ve sorumlulukları Özel Eğitim Hizmetleri
Yönetmeliğin madde 59 (Öğretmenlerin görev ve sorumlulukları) MADDE 72 ve 73
(Bireyselleştirilmiş eğitim programı geliştirme birimi ve görevleri) okunarak
hatırlatıldı
6) ÖZEL
EĞİTİM HİZMETLERİ YÖNETMELİĞİ BİRİNCİ KISIM Genel Hükümler BİRİNCİ BÖLÜM Amaç,
Kapsam, Dayanak ve Tanımlar madde 1, 2, 3 ve 4. Maddesi ile
İKİNCİ BÖLÜM Özel Eğitimin Amaçları ve
Temel İlkeleri konulu madde 5, 6 okunarak Özel Eğitime Muhtaç çocukların
hakları hatırlatıldı.
7) Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği Md.28-2-a) bendine göre Destek Eğitim odası ,
Destek Eğitim Odasında kimler eğitim görebileceği ile ilgili (Ö.E.Y. Md.28-1), Öğrencilerin Destek Eğitim Odasında hangi derslerden
destek alacağı nasıl belirleneceği ile ilgili maddeler (Ö.E.H.Y. Md.28-2-ç) paylaşıldı.
8)
Şehriban SİM ve Narin ÇELİK akademik
kaynaştırma yanında akademik olmayan kaynaştırma ve sosyal kaynaştırma ilkeleri
doğrultusunda öğrencinin bedensel ve duygusal gelişiminin sağlanması için özel
çaba sarf edilmesi gerektiğini belirttti.
Kaynaştırma öğrencilerinin akademik,
sosyal, duygusal ve bilişsel olarak gelişiminin takip edilmesine ve yeterliğine
yönelik olarak gelişim dönemi de dikkate alınarak BEP’e göre sınav yapılarak
değerlendirme yapılmasına karar verildi.
Rehber Öğretmen İlyas
AKTEKİN; hazırlanan Bep’ler doğrultusunda 2.dönemde de masaya konulan uzun ve
kısa dönemli amaçların en üst seviyede tutularak kazandırılmasına özen
gösterilmesi gerektiğini belirtti. Bu öğrencilerin mevcut koşullarda zaman, emek
bakımından daha yoğun çaba harcanılmasına rağmen, başarı bakımından ise yeterli
seviyelere gelmekte sıkıntı yaşadıklarını belirtti. Bu öğrencilere verilecek
olan her bilgi ya da kazandırılacak her becerinin onlar için hayati önem
taşıdığını dile getirdi. Sevgi ve sabır kelimelerinin bu çocukların eğitiminde
anahtar kelimeler olduğunun altını çizdi. Çocukları kendi çocuklarımız gibi
düşünmek ve eğitimlerini ona göre vererek vicdani sorumluluğumuzla
farkındalığımızı artırmamız gerektiğini ifade etti. Bu doğrultuda sınıf içi ve
dışında BEP çalışmalarının süreceği ve BÖP uygulamasının takibi yapılacağı
vurgulandı.
Kaynaştırma öğrencilerine yönelik
hazırlanan BEP ve BÖP’lerinin durum değerlendirmesi yapılarak planlara
hassasiyetle uyulması ve kaynaştırma öğrencilerine özel ilgi ve alaka
gösterilmesine karar verilmiştir.
9) BEP
birim başkanı ayrıca her görüşülecek başka konu olmadığından dolayı toplantıyı
sonlandırdı.
Sıra
No
|
Adı
Soyadı
|
Ünvanı
|
İmza
|
1
|
Haşim ÇEKEN
|
Müdür Yardımcısı
|
|
2
|
İlyas AKTEKİN
|
Psikolojik Danışman
ve Rehber
|
|
3
|
Şehriban SİM
|
Psikolojik Danışman
ve Rehber
|
|
4
|
Narin ÇELİK
|
Psikolojik Danışman
ve Rehber
|
|
5
|
İlgili Branş Öğretmenleri
|
FEN,
MAT,
TÜRKÇE,
SOSYAL
|
|
Hüseyin YÜKSEKDAĞ
Okul Müdürü
Yorumlar
Yorum Gönder