T.C.
AKDENİZ KAYMAKAMLIĞI
ERSOY ORTAOKULU 2015-2016 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI 1.DÖNEM BEP GELİŞTİRME BİRİMİ TOPLANTI TUTANAĞI

GÜNDEM:
1)      Açılış yoklama
2)      Özel eğitim hizmetleri yönetmeliğinin ilgili maddelerinin okunması
3)      Özel eğitime ihtiyacı olan öğrencilerin belirlenmesi
4)      Öğrencilerin şubelere dağılımının planlanması
5)      İlgili öğretmenlere, görevlerinin birim başkanı tarafından açıklanarak tebliğ edilmesi
6)      Özel eğitim ve BEP’e ilişkin hakların ve süreçlerin gözden geçirilmesi
7)      Destek eğitim odasına alınacak öğrenciler  ile ilgili bilgilendirme
8)      Genel müfredat içinde çocuğun yetersizliğinin,  katılımını ve gelişimini nasıl etkilediği,
9)      Bireyin performansının değerlendirilmesi
10)  Bireyin performansının değerlendirilmesi
            *Genel müfredata göre nerede olduğu,
            *Çocuğun güçlü yanları,
            *Gereksinim öncelikleri,
            *Eğitimsel gereksinimleri,
            *Öğrenme özellikleri,
11)  Yıllık amaçların ve her bir yıllık amaç için kısa dönemli hedeflerin geliştirilmesi
12)  Kaynaştırmaya tabi olan öğrenciler hakkında değerlendirmelerin yapılması
13)  BEP ve BÖP’ler hakkında görüşülmesi saptanan eksiklikler ile ilgili önlemlerin alınması
14)   Kapanış


GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ:

1)      07/10/2015 tarihli Çarşamba günü Müdür Yardımcısı Haşim ÇEKEN başkanlığında Ersoy Ortaokulu Bep geliştirme birimi toplantısı. ilgili tüm öğretmenlerin katılımı sağlanarak yapıldı.

2)      Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliğinin (3. Kısım Madde 51 ) Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliğinin 4. Kısım Madde 23 (Kaynaştırma yoluyla eğitim) MADDE 24 (Başarının değerlendirilmesi) 3. Bölüm MADDE 28  (Destek Eğitim Odası Destek eğitim odası açılması) 5. Kısım MADDE 30  ( İlköğretimde özel eğitim hizmetleri) hatırlatarak görev sorumluluklar ile yasal dayanaklar açıklandı.


3)      Psk. Dan. ve Rehber İlyas AKTEKİN okulumuzda toplam 29 Özel Eğitime Muhtaç Öğrenci bulunduğu ve bunlardan Otizmli 1, HDZY li 27 ve hem bedensel yetersizliği hemde HDYZ olan 1, ayrıca hem işitme hem HDZYli 1 ve İşitme Yetersizliği Az İşiten 1 öğrenci olduğu bilgisi paylaşıldı.bu öğrencilerin Özel Eğitim tanıları ve sınıfları bilgisi tablo şeklinde hazırlanarak diğer öğretmenlerinde bilgilendirilmesi suretiyle öğretmenler odasında panolara asıldı.

4)      Psk. Dan. ve Rehber Narin Çelik ve Şehriban SİM ; Özel Eğitime Muhtaç öğrencilerden Anasıfı C şubesinde Otizmli 1, 5/D HDZYli 1, 6/A HDZYli 1, hem HDZYli hemde Bedensel Yetersizliği bulanan 1,  6/C şubesinde HDZYli 1, 6/D şubesinde HDZYli 3, 6/G Şubesinde HDZYli 1, 6/H şubesinde İşitme yetersizliği Az işiten 1, HDZYli 1, 7/A HDZyli 1, 7/B HDZYli 2, 7/D HDZYli 2, 7/E HDZYli 1, 7/E HDZYli1, 7/F HDZYli 1, 8/B şubesinde HDZYli 2, 8/D HDZYli 1, 8/F HDZYli 1, 8/G HDZYli 1, 8/H HDZYli 2, 8/İ HDZYli 2 öğrenci bulunduğu ifade ettiler.

5)      İlgili branş öğretmenlerine görev ve sorumlulukları Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliğin madde 59 (Öğretmenlerin görev ve sorumlulukları) MADDE 72 ve 73 (Bireyselleştirilmiş eğitim programı geliştirme birimi ve görevleri) okunarak hatırlatıldı

 

6)      ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ YÖNETMELİĞİ BİRİNCİ KISIM Genel Hükümler BİRİNCİ BÖLÜM Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar madde 1, 2, 3 ve 4. Maddesi ile
İKİNCİ BÖLÜM Özel Eğitimin Amaçları ve Temel İlkeleri konulu madde 5, 6 okunarak Özel Eğitime Muhtaç çocukların hakları hatırlatıldı.


7)      Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği  Md.28-2-a) bendine göre Destek Eğitim odası , Destek Eğitim Odasında kimler eğitim görebileceği ile ilgili  (Ö.E.Y. Md.28-1), Öğrencilerin  Destek Eğitim Odasında hangi derslerden destek alacağı nasıl belirleneceği ile ilgili maddeler  (Ö.E.H.Y. Md.28-2-ç) paylaşıldı.


8)       

Şehriban SİM ve Narin ÇELİK akademik kaynaştırma yanında akademik olmayan kaynaştırma ve sosyal kaynaştırma ilkeleri doğrultusunda öğrencinin bedensel ve duygusal gelişiminin sağlanması için özel çaba sarf edilmesi gerektiğini belirttti.
Kaynaştırma öğrencilerinin akademik, sosyal, duygusal ve bilişsel olarak gelişiminin takip edilmesine ve yeterliğine yönelik olarak gelişim dönemi de dikkate alınarak BEP’e göre sınav yapılarak değerlendirme yapılmasına karar verildi.

                   Rehber Öğretmen İlyas AKTEKİN; hazırlanan Bep’ler doğrultusunda 2.dönemde de masaya konulan uzun ve kısa dönemli amaçların en üst seviyede tutularak kazandırılmasına özen gösterilmesi gerektiğini belirtti. Bu öğrencilerin mevcut koşullarda zaman, emek bakımından daha yoğun çaba harcanılmasına rağmen, başarı bakımından ise yeterli seviyelere gelmekte sıkıntı yaşadıklarını belirtti. Bu öğrencilere verilecek olan her bilgi ya da kazandırılacak her becerinin onlar için hayati önem taşıdığını dile getirdi. Sevgi ve sabır kelimelerinin bu çocukların eğitiminde anahtar kelimeler olduğunun altını çizdi. Çocukları kendi çocuklarımız gibi düşünmek ve eğitimlerini ona göre vererek vicdani sorumluluğumuzla farkındalığımızı artırmamız gerektiğini ifade etti. Bu doğrultuda sınıf içi ve dışında BEP çalışmalarının süreceği ve BÖP uygulamasının takibi yapılacağı vurgulandı.

Kaynaştırma öğrencilerine yönelik hazırlanan BEP ve BÖP’lerinin durum değerlendirmesi yapılarak planlara hassasiyetle uyulması ve kaynaştırma öğrencilerine özel ilgi ve alaka gösterilmesine karar verilmiştir.

9)      BEP birim başkanı ayrıca her görüşülecek başka konu olmadığından dolayı toplantıyı sonlandırdı.
Sıra No
Adı Soyadı
Ünvanı
İmza
1
Haşim ÇEKEN
Müdür Yardımcısı

2
İlyas AKTEKİN
Psikolojik Danışman ve Rehber

3
Şehriban SİM
Psikolojik Danışman ve Rehber

4
Narin ÇELİK
Psikolojik Danışman ve Rehber

5
İlgili Branş Öğretmenleri

FEN, 
MAT, 
TÜRKÇE, 
 SOSYAL






 
Hüseyin YÜKSEKDAĞ
  Okul Müdürü

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Danışmalık Tedbir Planı Örneği, Danışmanlık Tedbir planı,