DANIŞMANLIK TEDBİR KARARI “UYGULAMA DEĞERLENDİRME RAPORU



ÇOCUK KORUMA KANUNU
DANIŞMANLIK TEDBİR KARARI
“UYGULAMA DEĞERLENDİRME RAPORU”

KARARA İLİŞKİN BİLGİLERİ
KARARI VEREN MAHKEME
MERSİN- 2. ÇOCUK MAHKEMESİ
KARAR TARİHİ VE NUMARASI
06.04.2016 -2015/193 ESAS
 TEDBİR KARARININ VERİLME NEDENİ VE VARSA SÜRESİ
Birden fazla kişi ile tehdit, görevli memura hakaret, kamu malına zarar verme şeklinde üzerine atılı suçun hukuki anlam ve sonuçlarını algılama ve davranışlarını yönlendirme yeteneğinin gelişmediği nedeniyle danışmanlık tedbiri uygulanmasına karar verilmiştir.
RAPORU HAZIRLAYANIN
ADI SOYADI
İlyas Aktekin
T.C. KİMLİK NO

KURUMU VE GÖREVİ
Ersoy Ortaokulu- Psikolojik Danışman Ve Rehber
İLETİŞİM BİLGİLERİ
0539
ÇOCUĞUN BİLGİLERİ
ADI-SOYADI
Sult.. AK...
T.C. KİMLİK NO      
31516
DOĞUM TARİHİ VE YERİ
02.09.2000
ADRES VE TELEFONU
Güneş Mah. 5813 Sok. No:38- Akdeniz-Mersin- 0535 21....
HEDEFLERE İLİŞKİN OLARAK YAPILANLAR
(Her Hedef İçin Ayrı Ayrı Doldurulacaktır) (Uygulama Planında belirtilmiş olan her bir hedef için ayrı ayrı doldurulacaktır)
ÇOCUĞA İLİŞKİN HEDEFLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ
1.Hedef
Kendini Tanıma Çocuğun kendisiyle ilgili alınan danışmanlık tedbiri ve eğitim tedbiri kararı ve uygulamaları hakkında bilgilendirme, çocuğu tanıma ve sorun alanlarına yönelik bilgi edinme
Bir insanın fiziksel özelliklerini, duygularını, düşüncelerini, istek ve gereksinimlerini, güçlü ve zayıf yönlerini, amaç ve değerlerini, yeteneklerini ve becerilerini tanıması / bilmesi ve bunların farkında olması için rehberlik test ve etkinlikleri uygulanacaktır.
Gerçekleştirilen Faaliyetler
Görüşme ve bilgilendirme yapıldı. Danışmanlık tedbir kararı ve alınma nedenleri ve bu sürecin birlikte nasıl sürdürüleceği hakkında bilgilendirme yapıldı. Öğrencinin ihtiyaç beklenti ve problem alanları ile ilgili bilgi edinilmeye yönelik inceleme çalışmaları yapıldı.
Öğrencinin olumlu ve olumsuz kişilik özelliklerine yönelik çalışma yapıldı.
Empati yeteneğine yönelik Boş Sandalye Tekniği uygulandı.
Öğrencinin olumsuz özelliklerine yönelik (öfke ve davranış kontrolü sorunu) Zihinsel Relaks İndüksüyon tekniği uygulandı.
Ulaşılan Sonuçlar
Öğrencinin yeterince etkinliklere kendini adayarak katılım sağlamadığı görüldü. Yapılan çalışma ve etkinliklere yeterli geri dönütü vermede isteksiz davrandığı ve işbirliğine yanaşmadığı görüldü. Kendi bildik çatışma çözme becerilerini sürdürmede Direnç gösterdiği gözlemlendi.
Gerçekleşmeyen Faaliyetler ve Nedenleri
Öğrencinin Hafif Düzey Mental Retardasyonu nedeniyle İdrak etmede ve kazandığı becerileri hayatına uygulamada  yetersiz kaldığı görülmüştür.
Öneriler

AİLE VE ÇEVREYE İLİŞKİN HEDEFLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ
1.Hedef
Amaca ulaşmak için belirlenen Hedefin ne olduğu yazılacak
Gerçekleştirilen Faaliyetler
Hedefe ulaşmak için belirlenmiş olan faaliyetlerden gerçekleştirilebilmiş olanlar yazılacak.
Ulaşılan Sonuçlar
Gerçekleştirilebilmiş olan hedefler sonucunda sağlanmış olan gelişmeler yazılacak
Gerçekleşmeyen Faaliyetler ve Nedenleri
Hafif Düzey Zihinsel Yetersizlik tanısı alarak Kaynaştırma eğitimi uygun görülmüş olan öğrencinin idrak yeteneğinin yeterince gelişmemiş olması da yapılan çalışmaları ve alınacak olan feedbacki de olumsuz etkilemektedir.
Ayrıca öğrencinin bazen okula devamsızlık yaptığı da göz önüne alınınca süreç tam anlamıyla istenilen biçimde işletilememiştir.
Öneriler


GENEL DEĞERLENDİRME: Öğrenci ile yapılan çalışma ve görüşmeler neticesin de ;

İstenilen hedeflere ulaşmada yapılan etkinliklere katılmada isteksiz olduğu görüldü.
Okul içinde özellikle akranları ile çatışmalar yaşamaya devam ettiği lakin önceki döneme göre kısmen bu tür davranışlarında azalma olduğu görüldü.

Hafif Düzey Zihinsel Yetersizliği nedeniyle de idrak etmede yetersiz olması ve öğretilen teknikleri uygulamada direnç gösterdiği ve kalıplaşmış bildik çatışma çözme becerilerini devam ettirme de ısrarcı davrandığı gözlenmiştir.

Yukarda sayılan nedenlerden dolayı öğrencinin danışmanlık tedbiri kararının sonlandırılması tarafımca kanaatimdir.


Raporu Hazırlayanın

 Adı Soyadı   :  İlyas AKTEKİN
           
               Tarih          :  22 / 09  /2016
                                                                                   
                                                                                      İmzası         :


























                         

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Danışmalık Tedbir Planı Örneği, Danışmanlık Tedbir planı,