DANIŞMANLIK TEDBİR KARARI “UYGULAMA DEĞERLENDİRME RAPORU
ÇOCUK KORUMA KANUNU
DANIŞMANLIK TEDBİR KARARI
“UYGULAMA DEĞERLENDİRME RAPORU”
KARARA İLİŞKİN BİLGİLERİ
|
|
KARARI VEREN
MAHKEME
|
MERSİN- 2. ÇOCUK MAHKEMESİ
|
KARAR TARİHİ VE
NUMARASI
|
06.04.2016 -2015/193
ESAS
|
TEDBİR KARARININ VERİLME NEDENİ VE VARSA
SÜRESİ
|
Birden fazla kişi
ile tehdit, görevli memura hakaret, kamu malına zarar verme şeklinde üzerine
atılı suçun hukuki anlam ve sonuçlarını algılama ve davranışlarını
yönlendirme yeteneğinin gelişmediği nedeniyle danışmanlık tedbiri uygulanmasına karar verilmiştir.
|
RAPORU HAZIRLAYANIN
|
|
ADI SOYADI
|
İlyas Aktekin
|
T.C. KİMLİK NO
|
|
KURUMU VE GÖREVİ
|
Ersoy Ortaokulu- Psikolojik
Danışman Ve Rehber
|
İLETİŞİM BİLGİLERİ
|
0539
|
ÇOCUĞUN BİLGİLERİ
|
|
ADI-SOYADI
|
Sult.. AK...
|
T.C. KİMLİK NO
|
31516
|
DOĞUM TARİHİ VE
YERİ
|
02.09.2000
|
ADRES VE TELEFONU
|
Güneş Mah. 5813 Sok. No:38- Akdeniz-Mersin- 0535 21....
|
HEDEFLERE İLİŞKİN OLARAK YAPILANLAR
(Her Hedef İçin Ayrı Ayrı
Doldurulacaktır) (Uygulama Planında
belirtilmiş olan her bir hedef için ayrı ayrı doldurulacaktır)
|
|
ÇOCUĞA İLİŞKİN
HEDEFLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ
|
|
1.Hedef
|
Kendini Tanıma Çocuğun kendisiyle ilgili alınan
danışmanlık tedbiri ve eğitim tedbiri kararı ve uygulamaları hakkında
bilgilendirme, çocuğu tanıma ve sorun alanlarına yönelik bilgi edinme
Bir insanın fiziksel
özelliklerini, duygularını, düşüncelerini, istek ve gereksinimlerini, güçlü
ve zayıf yönlerini, amaç ve değerlerini, yeteneklerini ve becerilerini
tanıması / bilmesi ve bunların farkında olması için rehberlik test ve
etkinlikleri uygulanacaktır.
|
Gerçekleştirilen Faaliyetler
|
Görüşme ve
bilgilendirme yapıldı. Danışmanlık tedbir kararı ve alınma nedenleri ve bu
sürecin birlikte nasıl sürdürüleceği hakkında bilgilendirme yapıldı.
Öğrencinin ihtiyaç beklenti ve problem alanları ile ilgili bilgi edinilmeye
yönelik inceleme çalışmaları yapıldı.
Öğrencinin olumlu ve
olumsuz kişilik özelliklerine yönelik çalışma yapıldı.
Empati yeteneğine
yönelik Boş Sandalye Tekniği uygulandı.
Öğrencinin olumsuz
özelliklerine yönelik (öfke ve davranış kontrolü sorunu) Zihinsel Relaks
İndüksüyon tekniği uygulandı.
|
Ulaşılan Sonuçlar
|
Öğrencinin yeterince
etkinliklere kendini adayarak katılım sağlamadığı görüldü. Yapılan çalışma ve
etkinliklere yeterli geri dönütü vermede isteksiz davrandığı ve işbirliğine
yanaşmadığı görüldü. Kendi bildik çatışma çözme becerilerini sürdürmede Direnç
gösterdiği gözlemlendi.
|
Gerçekleşmeyen Faaliyetler ve Nedenleri
|
Öğrencinin Hafif
Düzey Mental Retardasyonu nedeniyle İdrak etmede ve kazandığı becerileri
hayatına uygulamada yetersiz kaldığı görülmüştür.
|
Öneriler
|
|
AİLE VE ÇEVREYE
İLİŞKİN HEDEFLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ
|
|
1.Hedef
|
Amaca ulaşmak için
belirlenen Hedefin ne olduğu yazılacak
|
Gerçekleştirilen Faaliyetler
|
Hedefe ulaşmak için
belirlenmiş olan faaliyetlerden gerçekleştirilebilmiş olanlar yazılacak.
|
Ulaşılan Sonuçlar
|
Gerçekleştirilebilmiş
olan hedefler sonucunda sağlanmış olan gelişmeler yazılacak
|
Gerçekleşmeyen Faaliyetler ve Nedenleri
|
Hafif Düzey Zihinsel Yetersizlik tanısı alarak Kaynaştırma eğitimi uygun görülmüş olan öğrencinin idrak
yeteneğinin yeterince gelişmemiş olması da yapılan çalışmaları ve alınacak
olan feedbacki de olumsuz etkilemektedir.
Ayrıca öğrencinin
bazen okula devamsızlık yaptığı da göz önüne alınınca süreç tam anlamıyla
istenilen biçimde işletilememiştir.
|
Öneriler
|
|
GENEL
DEĞERLENDİRME: Öğrenci ile yapılan
çalışma ve görüşmeler neticesin de ;
İstenilen hedeflere
ulaşmada yapılan etkinliklere katılmada isteksiz olduğu görüldü.
Okul içinde
özellikle akranları ile çatışmalar yaşamaya devam ettiği lakin önceki döneme
göre kısmen bu tür davranışlarında azalma olduğu görüldü.
Hafif Düzey Zihinsel
Yetersizliği nedeniyle de idrak etmede yetersiz olması ve öğretilen
teknikleri uygulamada direnç gösterdiği ve kalıplaşmış bildik çatışma çözme
becerilerini devam ettirme de ısrarcı davrandığı gözlenmiştir.
Yukarda sayılan
nedenlerden dolayı öğrencinin danışmanlık tedbiri kararının sonlandırılması
tarafımca kanaatimdir.
|
Raporu Hazırlayanın
Adı Soyadı : İlyas
AKTEKİN
Tarih : 22 / 09 /2016
İmzası :
Yorumlar
Yorum Gönder