ÖĞRENCİ KOÇLUĞU PROJESİ OKUL ÇALIŞMA PLANI
ERSOY ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ
Koçluk Sistemi
Okul Psikolojik Danışmanının Görevleri;
2016 -2017 ÖĞRETİM YILI “EĞİTİM (ÖĞRENCİ) KOÇLUĞU” PROJESİ OKUL ÇALIŞMA PLANI
SAYI
|
YAPILACAK FAALİYETLER
|
TARİH
|
1
|
8. sınıf öğrenci öğretmen ve
velilere Öğrenci koçluğu hakkında sunum yapılarak projenin tanıtılmasına
Kullanılacak formlar,
çizelgeler ve takip formları ile sınav sistemi hakkında genel bilgiler
verilmesi
|
Ocak
|
2
|
Proje koordinatör öğretmen
ile okul müdürünün projenin okulda yürütülmesi için gerekli hazırlığın
yapılması
|
|
|
Proje için Okul
Koordinatörünün ve Öğrenci Koçlarının belirlenerek sınıf dağılımlarının
yapılması
|
|
4
|
Öğrenci koçlarının
belirlenmesi, öğrenci koçlarına öğrencilerin paylaştırılması (en az 3 en
fazla 5 öğrenci seçilecek)
|
|
|
Öğrenci- öğretmen ve veli
arasında Öğrenci Koçluk Sözleşmesi imzalanması ve plana bağlı olarak
öğrencinin eşgüdümlü olarak takip edilmesi
|
|
5
|
Öğrenci bilgi formlarının
öğrenci koçlarına dağıtılması
|
|
6
|
Öğrenci dağılım çizelgesinin
proje panosuna asılması
|
Şubat
|
7
|
Dönem başı koçluk projesi ilk
toplantısının yapılması
|
|
8
|
Öğrenci koçluğu hakkında
bilgi sahibi olunup kendini geliştirmek adına araştırmaların yapılıp bu
doğrultuda eğitimlerin düzenlenmesi
|
|
9
|
Koçluk panosunun
oluşturulması
|
|
10
|
Proje faaliyetlerini daha iyi
gerçekleştirmek adına okulun imkânlarına göre koçluk odası veya köşesi
oluşturulması
|
|
11
|
Ev ziyaretlerinin yapılması
|
|
12
|
Projenin amacı doğrultusunda
öğretmenlere öğrencilere velilere seminer düzenlenmesi
|
|
13
|
Projenin geri dönütü ile
ilgili öğrenci veli ve öğretmenlerle görüş alışverişinde bulunmak amacıyla
toplantı yapılması
|
Haziran
|
Öğrenci : Koordinatör Öğretmen
Öğrenci Koçu:
28/12/2016
Hüseyin YÜKSEKDAĞ
Okul
Müdürü
gönüllülük ve istek projenin temelini oluşturuyor. ideali her öğretmenin 3 ya da 5 öğrenci ile çalışmasıdır. Daha sonra
veli-öğrenci-öğretmen proje sözleşmesi imzalar. Sözleşme imzalanmadan önce öğretmen, sözleşmenin içeriğini, sene içerisinde
yapmayı planladığı çalışmaları ve projeyi veliye ve öğrenciye anlatır. Daha
sonra sözleşme tüm paydaşlarla imzalanır.
Bu sözleşmede ki amaç
tarafların sorumluluklarının proje başında konuşulması ve hemfikir olunarak
projeye gönüllülükle bütün paydaşların desteği alınarak başlanmasıdır
Koç öğretmen, öğrencileri ile en az ayda 1 görüşme planlamalı (görüşmeler
30-40dk aralığında ve koç öğretmen-öğrenci şeklinde bireysel olarak
gerçekleştirilmelidir) ve bu görüşmelerin tarihi, konusu, içeriği bir önceki
görüşmede belirlenmelidir. Bu sayede öğrenci görüşmeye hazırbulunuşluk düzeyi
yüksek bir şekilde gelecektir.
Görüşmelerde bir sonraki
görüşme tarihine kadar hedef soru çözüm sayısı, konu tamamlama
belirlenebileceği gibi bir sonraki denemede hedef net artışları da
belirlenebilir. Ancak bu konuda dikkat edilmesi gereken husus şudur; öğrencinin
çözemeyeceği kadar hedef soru çözümü, konu tamamlama belirlemek ya da yüksek
net artışı belirlemek öğrencileri psikolojik açıdan olumsuz etkileyecektir.
Koçluk Sistemi
A- PROJENİN AMACI:
Öğrencilerimizin;
* Hazırcılıktan kurtulup kendi sorumluluklarını tanımasına,
*Kendilerini fark etmesine,
*Güçlü ve zayıf noktalarını görmesine,
*Yaşama uyum sağlayacak beceriler kazanmasına,
*Sorunlarıyla başa çıkmayı öğrenmesine yardımcı olmaktır.
B- EĞİTİM KOÇUNUN GÖREVLERİ:
Eğitim Koçu; Öğrencilerimizin ilgi ve yetenekleri ile
isteklerini bir araya getirerek;
*Okul başarısını yükseltme,
*Sınav başarısını yükseltme,
*Sınav ile ilgili kaygılarını ortadan kaldırma,
*Aile iletişimindeki aksaklıları gidermeye yardımcı olma,
*Sosyal alanda başarıyı yakalamalarına yardımcı olma,
*Sosyal etkinliklere katılımlarını sağlama,
*Meslek seçimi,
*Zaman yönetimi,
Konularında bireysel ya da takım çalışması yaparak destek
sağlamaktır.
Öğrenci koçluğunun uygulandığı okullarda, akademik başarının
yükseldiği ve disiplin problemlerinin büyük ölçüde ortadan kalktığı
gözlenmiştir. Öğrenci koçluğu sistemi; akademik başarıda, eğitim hedeflerinin
yerine getirilmesinde, öğrenci problemlerinin çözümünde anahtar yöntemler
sunar. Öğretmenlerin öğrencileriyle, ebeveynlerin çocuklarıyla iletişimlerinde
pratik ve güçlü bir yol haritası verir.
Öğrenci koçluğu Okul yönetimini, öğretmenleri ve ebeveynleri kapsayan üç temel dayanağı olsa da, koçluk rolünü asıl üstlenenler öğretmenlerdir. Bu sistemde her öğrencinin, profesyonel koçu olan öğretmeni vardır. Ve her öğretmen öğrencileriyle yaptığı haftalık görüşmelerle öğrencilerini hedeflerine taşır, problemlerini kendilerinin çözmesine katkı verir, onların her boyutuyla gelişmelerini destekler.
Öğrenci koçluğu Okul yönetimini, öğretmenleri ve ebeveynleri kapsayan üç temel dayanağı olsa da, koçluk rolünü asıl üstlenenler öğretmenlerdir. Bu sistemde her öğrencinin, profesyonel koçu olan öğretmeni vardır. Ve her öğretmen öğrencileriyle yaptığı haftalık görüşmelerle öğrencilerini hedeflerine taşır, problemlerini kendilerinin çözmesine katkı verir, onların her boyutuyla gelişmelerini destekler.
§ Projeyi sene başında düzenleyeceği bir toplantıda öğretmenlere tanıtır,
kullanılacak formlar hakkında, sınav sistemi hakkında genel bilgiler verir ve
sınava hazırlığın öneminin öğrenciler gözünden aktarır.
§ Koç öğretmenlere tüm çalışmalar boyunca müşavirlik yapar.
§ Görüşmelerde karşılaşılan ve uzman gerektiren konularda, koç öğretmenlerin
rehberlik servisine yönlendirdiği öğrenciler ile danışma yapar.
§ Yapılan deneme sınavı sonuçlarına göre okulun genel başarı durumunu analiz
eder, ve aylık toplantılarda öğretmenler ile birlikte yapılabilecek
çalışmaları, yeni görüşmelerin planlaması hakkında görüş önerisi sunar.
Okul İdaresinin Görevleri;
§ Okul idaresi sene başında koç öğretmen ve öğrenci eşleştirmesini yapar.
§ Eğitim-öğretim yılı boyunca her ay değerlendirme toplantısını organize
eder.
§ Görüşmelerin sağlıklı bir şekilde gerçekleşebilmesi için fiziki ortamı
sağlar.
§ Deneme sınavlarını organize eder ve yapılması aşamasında görevlileri, okulu
ve diğer gerekli hazırlıkları yapar, sonuç dökümanlarını koç öğretmen ve
rehberlik servisine yönlendirir.
§ Gerekli kurumlar ile işbirliği ve yazışmaları yapar.
§ Sene içerisinde karşılaşacak sorunlar ile ilgili koç öğretmen-öğrenci ve
rehberlik servisinin önerileri ile çözüm üretmeye çalışır.
Projede kullanılan sözleşme,
öğrenci-veli görüşme takip çizelgesi, deneme sınav sonuçları takip çizelgesi,
konu-soru takip
ÖĞRENCİ KOÇLUĞUNUN KATKILARI
Okulun kazanımları:
• Okulun akademik ve sosyal başarısı yükselir.
• Öğrencilerde görülen disiplin problemleri büyük oranda ortadan kalkar.
• İçinde bulunduğumuz çağın tehlikeleri ve tehditleri önlenir.
• Yaratıcılığı ve başarıyı destekleyen eğitim ortamı yaratılır.
• Okulun rekabet gücü artar.
Öğrencilerin kazanımları:
• Öğrenmeyi öğrenir ve öğrenmeyi sever.
• Amaç ve hedef belirleme, projelendirme ve sonuçlandırma becerisi kazanır.
• Sorumluluk duygusu, iç disiplin ve özgüven gelişir.
• Problem çözme ve güçlüklerle baş etme yetenekleri artar.
• Kendini tanır ve kendini yönetmeyi öğrenir.
• Okulun akademik ve sosyal başarısı yükselir.
• Öğrencilerde görülen disiplin problemleri büyük oranda ortadan kalkar.
• İçinde bulunduğumuz çağın tehlikeleri ve tehditleri önlenir.
• Yaratıcılığı ve başarıyı destekleyen eğitim ortamı yaratılır.
• Okulun rekabet gücü artar.
Öğrencilerin kazanımları:
• Öğrenmeyi öğrenir ve öğrenmeyi sever.
• Amaç ve hedef belirleme, projelendirme ve sonuçlandırma becerisi kazanır.
• Sorumluluk duygusu, iç disiplin ve özgüven gelişir.
• Problem çözme ve güçlüklerle baş etme yetenekleri artar.
• Kendini tanır ve kendini yönetmeyi öğrenir.
ÖĞRENCİ KOÇU NELER YAPMALIDIR?
Öğrenci koçunun yapması gerekli birçok görev vardır. Bu görevler
zaman, mekân ve ihtiyaçlara göre değişmeli ve esnek olmalıdır. Ancak olmazsa
olmaz görevler vardır. Bunlar;
Koçun görevi eleştirmek değildir. Her konuya yapıcı
yaklaşılmalıdır. Eleştirmek öğrenciyi kaybetme tehlikesi ile karşı karşıya
gelmemize neden olabilir. Bu amaçlarımıza tamamen terstir.
Koçun görevi öğrencilerimizin kör noktalarını ortaya
çıkarmaktır. Bu kör noktalar belki de öğrencimizin geleceğini aydınlatacaktır.
Koçun görevi öğrencinin sorununu öğrenci ile birlikte
çözmektir. Çözüm öğrencinin içindedir. Koç bunu bulmalıdır. Bunu bulmada en iyi
yardımcımız öğrencimizdir.
Koçun en önemli görevi belki de Doğru Soruları
Sormaktır. Aslında hayattaki başarının anahtarı hayatla ilgili sorularda
gizlidir. Eğer doğru soruları sorabilirsek başarı kaçınılmazdır.
Koç öğrencisi ile doğru iletişim kurmalıdır. Güven
sağlanmadan hiçbir çalışma sizi doğru sonuca götürmez. Koçuna güvenmeyen
öğrencinin onunla doğru paylaşım içinde olması beklenemez.
Koç mutlaka empati yapmalıdır. Onun neler
hissedebileceğini düşünerek onunla daha iyi iletişim kurabilmelidir.
Yorumlar
Yorum Gönder