ÖĞRENCİ KOÇLUĞU PROJESİ OKUL ÇALIŞMA PLANI

                                           ERSOY ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ
2016 -2017 ÖĞRETİM YILI “EĞİTİM (ÖĞRENCİ) KOÇLUĞU” PROJESİ OKUL ÇALIŞMA PLANI

  SAYI
YAPILACAK FAALİYETLER
TARİH
1
8. sınıf öğrenci öğretmen ve velilere Öğrenci koçluğu hakkında sunum yapılarak projenin tanıtılmasına
Kullanılacak formlar, çizelgeler ve takip formları ile sınav sistemi hakkında genel bilgiler verilmesi








Ocak

2
Proje koordinatör öğretmen ile okul müdürünün projenin okulda yürütülmesi için gerekli hazırlığın yapılması

Proje için Okul Koordinatörünün ve Öğrenci Koçlarının belirlenerek sınıf dağılımlarının yapılması
4
Öğrenci koçlarının belirlenmesi, öğrenci koçlarına öğrencilerin paylaştırılması (en az 3 en fazla 5 öğrenci seçilecek)

Öğrenci- öğretmen ve veli arasında Öğrenci Koçluk Sözleşmesi imzalanması ve plana bağlı olarak öğrencinin eşgüdümlü olarak takip edilmesi
5
Öğrenci bilgi formlarının öğrenci koçlarına dağıtılması
6
Öğrenci dağılım çizelgesinin proje panosuna asılması




Şubat
7
Dönem başı koçluk projesi ilk toplantısının yapılması
8
Öğrenci koçluğu hakkında bilgi sahibi olunup kendini geliştirmek adına araştırmaların yapılıp bu doğrultuda eğitimlerin düzenlenmesi
9
Koçluk panosunun oluşturulması
10
Proje faaliyetlerini daha iyi gerçekleştirmek adına okulun imkânlarına göre koçluk odası veya köşesi oluşturulması
11
Ev ziyaretlerinin yapılması
12
Projenin amacı doğrultusunda öğretmenlere öğrencilere velilere seminer düzenlenmesi
13
Projenin geri dönütü ile ilgili öğrenci veli ve öğretmenlerle görüş alışverişinde bulunmak amacıyla toplantı yapılması
Haziran

Öğrenci         :                                                                                 Koordinatör Öğretmen
Öğrenci Koçu:

28/12/2016
Hüseyin YÜKSEKDAĞ
                                                                                     Okul Müdürü




gönüllülük ve istek projenin temelini oluşturuyor. ideali her öğretmenin 3 ya da 5 öğrenci ile çalışmasıdır. Daha sonra veli-öğrenci-öğretmen proje sözleşmesi imzalar. Sözleşme imzalanmadan önce öğretmen, sözleşmenin içeriğini, sene içerisinde yapmayı planladığı çalışmaları ve projeyi veliye ve öğrenciye anlatır. Daha sonra sözleşme tüm paydaşlarla imzalanır.
Bu sözleşmede ki amaç tarafların sorumluluklarının proje başında konuşulması ve hemfikir olunarak projeye gönüllülükle bütün paydaşların desteği alınarak başlanmasıdır

Koç öğretmen, öğrencileri ile en az ayda 1 görüşme planlamalı (görüşmeler 30-40dk aralığında ve koç öğretmen-öğrenci şeklinde bireysel olarak gerçekleştirilmelidir) ve bu görüşmelerin tarihi, konusu, içeriği bir önceki görüşmede belirlenmelidir. Bu sayede öğrenci görüşmeye hazırbulunuşluk düzeyi yüksek bir şekilde gelecektir.
Görüşmelerde bir sonraki görüşme tarihine kadar hedef soru çözüm sayısı, konu tamamlama belirlenebileceği gibi bir sonraki denemede hedef net artışları da belirlenebilir. Ancak bu konuda dikkat edilmesi gereken husus şudur; öğrencinin çözemeyeceği kadar hedef soru çözümü, konu tamamlama belirlemek ya da yüksek net artışı belirlemek öğrencileri psikolojik açıdan olumsuz etkileyecektir. 

Koçluk Sistemi


A-  PROJENİN AMACI:

Öğrencilerimizin;
* Hazırcılıktan kurtulup kendi sorumluluklarını tanımasına,
*Kendilerini fark etmesine,
*Güçlü ve zayıf noktalarını görmesine,
*Yaşama uyum sağlayacak beceriler kazanmasına,
*Sorunlarıyla başa çıkmayı öğrenmesine yardımcı olmaktır.
B-    EĞİTİM KOÇUNUN GÖREVLERİ:
Eğitim Koçu; Öğrencilerimizin ilgi ve yetenekleri ile isteklerini bir araya getirerek;
*Okul başarısını yükseltme,
*Sınav başarısını yükseltme,
*Sınav ile ilgili kaygılarını ortadan kaldırma,
*Aile iletişimindeki aksaklıları gidermeye yardımcı olma,
*Sosyal alanda başarıyı yakalamalarına yardımcı olma,
*Sosyal etkinliklere katılımlarını sağlama,
*Meslek seçimi,
*Zaman yönetimi,
Konularında bireysel ya da takım çalışması yaparak destek sağlamaktır.
Öğrenci koçluğunun uygulandığı okullarda, akademik başarının yükseldiği ve disiplin problemlerinin büyük ölçüde ortadan kalktığı gözlenmiştir. Öğrenci koçluğu sistemi; akademik başarıda, eğitim hedeflerinin yerine getirilmesinde, öğrenci problemlerinin çözümünde anahtar yöntemler sunar. Öğretmenlerin öğrencileriyle, ebeveynlerin çocuklarıyla iletişimlerinde pratik ve güçlü bir yol haritası verir.
Öğrenci koçluğu Okul yönetimini, öğretmenleri ve ebeveynleri kapsayan üç temel dayanağı olsa da, koçluk rolünü asıl üstlenenler öğretmenlerdir. Bu sistemde her öğrencinin, profesyonel koçu olan öğretmeni vardır. Ve her öğretmen öğrencileriyle yaptığı haftalık görüşmelerle öğrencilerini hedeflerine taşır, problemlerini kendilerinin çözmesine katkı verir, onların her boyutuyla gelişmelerini destekler.
 Okul Psikolojik Danışmanının Görevleri;
§  Projeyi sene başında düzenleyeceği bir toplantıda öğretmenlere tanıtır, kullanılacak formlar hakkında, sınav sistemi hakkında genel bilgiler verir ve sınava hazırlığın öneminin öğrenciler gözünden aktarır.
§  Koç öğretmenlere tüm çalışmalar boyunca müşavirlik yapar.
§  Görüşmelerde karşılaşılan ve uzman gerektiren konularda, koç öğretmenlerin rehberlik servisine yönlendirdiği öğrenciler ile danışma yapar.
§  Yapılan deneme sınavı sonuçlarına göre okulun genel başarı durumunu analiz eder, ve aylık toplantılarda öğretmenler ile birlikte yapılabilecek çalışmaları, yeni görüşmelerin planlaması hakkında görüş önerisi sunar.
Okul İdaresinin Görevleri;
§  Okul idaresi sene başında koç öğretmen ve öğrenci eşleştirmesini yapar.
§  Eğitim-öğretim yılı boyunca her ay değerlendirme toplantısını organize eder.
§  Görüşmelerin sağlıklı bir şekilde gerçekleşebilmesi için fiziki ortamı sağlar.
§  Deneme sınavlarını organize eder ve yapılması aşamasında görevlileri, okulu ve diğer gerekli hazırlıkları yapar, sonuç dökümanlarını koç öğretmen ve rehberlik servisine yönlendirir.
§  Gerekli kurumlar ile işbirliği ve yazışmaları yapar.
§  Sene içerisinde karşılaşacak sorunlar ile ilgili koç öğretmen-öğrenci ve rehberlik servisinin önerileri ile çözüm üretmeye çalışır.
Projede kullanılan sözleşme, öğrenci-veli görüşme takip çizelgesi, deneme sınav sonuçları takip çizelgesi, konu-soru takip 

ÖĞRENCİ KOÇLUĞUNUN KATKILARI
Okulun kazanımları:
• Okulun akademik ve sosyal başarısı yükselir.
• Öğrencilerde görülen disiplin problemleri büyük oranda ortadan kalkar.
• İçinde bulunduğumuz çağın tehlikeleri ve tehditleri önlenir.
• Yaratıcılığı ve başarıyı destekleyen eğitim ortamı yaratılır.
• Okulun rekabet gücü artar.
Öğrencilerin kazanımları:
• Öğrenmeyi öğrenir ve öğrenmeyi sever.
• Amaç ve hedef belirleme, projelendirme ve sonuçlandırma becerisi kazanır.
• Sorumluluk duygusu, iç disiplin ve özgüven gelişir.
• Problem çözme ve güçlüklerle baş etme yetenekleri artar.
• Kendini tanır ve kendini yönetmeyi öğrenir.

ÖĞRENCİ KOÇU NELER YAPMALIDIR?

Öğrenci koçunun yapması gerekli birçok görev vardır. Bu görevler zaman, mekân ve ihtiyaçlara göre değişmeli ve esnek olmalıdır. Ancak olmazsa olmaz görevler vardır. Bunlar;
Koçun görevi eleştirmek değildir. Her konuya yapıcı yaklaşılmalıdır. Eleştirmek öğrenciyi kaybetme tehlikesi ile karşı karşıya gelmemize neden olabilir. Bu amaçlarımıza tamamen terstir.
Koçun görevi öğrencilerimizin kör noktalarını ortaya çıkarmaktır. Bu kör noktalar belki de öğrencimizin geleceğini aydınlatacaktır.
Koçun görevi öğrencinin sorununu öğrenci ile birlikte çözmektir. Çözüm öğrencinin içindedir. Koç bunu bulmalıdır. Bunu bulmada en iyi yardımcımız öğrencimizdir.
Koçun en önemli görevi belki de Doğru Soruları Sormaktır. Aslında hayattaki başarının anahtarı hayatla ilgili sorularda gizlidir. Eğer doğru soruları sorabilirsek başarı kaçınılmazdır.
Koç öğrencisi ile doğru iletişim kurmalıdır. Güven sağlanmadan hiçbir çalışma sizi doğru sonuca götürmez. Koçuna güvenmeyen öğrencinin onunla doğru paylaşım içinde olması beklenemez.
Koç mutlaka empati yapmalıdır. Onun neler hissedebileceğini düşünerek onunla daha iyi iletişim kurabilmelidir.



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Danışmalık Tedbir Planı Örneği, Danışmanlık Tedbir planı,