Danışmalık Tedbir Planı Örneği, Danışmanlık Tedbir planı,
ÇOCUK KORUMA KANUNU
DANIŞMANLIK, EĞİTİM, BARINMA VE BAKIM TEDBİR KARARLARI
“UYGULAMA PLANI”
TEDBİR KARARI BİLGİLERİ
|
|
KARARI VEREN
MAHKEME
|
MERSİN- 1. ÇOCUK MAHKEMESİ
|
KARAR TARİHİ VE
NUMARASI
|
15.02.2016 -2016/33 Tedbir-Talep
|
TEDBİR
KARAR(LAR)ININ TÜRÜ VE VARSA SÜRESİ
|
Danışmanlık
Tedbiri Talebi
|
TEDBİR
KARAR(LAR)ININ VERİLME NEDENİ
|
Akdeniz Sosyal Hizmet Merkezi
Müdürlüğünün talebi
“İlgili Mahkemece yapılan inceleme neticesinde Öğrencinin Sosyal
Çevre ve kişilik Özellikleri ile Durum Tespit Raporu doğrultusunda DTK kararı
verilmiştir.
|
PLANI UYGULAYACAK OLAN KİŞİNİN
|
|
ADI SOYADI
|
İLYAS AKTEKİN
|
T.C. KİMLİK NO
|
|
KURUMU VE GÖREVİ
|
ERSOY ORTAOKULU- PSİKOLOJİK
DANIŞMAN VE REHBER
|
İLETİŞİM BİLGİLERİ
|
|
PLANIN HANGİ TEDBİR
TÜRÜ İÇİN HAZIRLANDIĞI
|
DANIŞMANLIK
TEDBİRİ
|
KARARIN
UYGULAYICIYA TEBLİĞ TARİHİ
|
09/01/2018
|
PLANI HAZIRLAMA
TARİHİ
|
10/01/2018
|
ÇOCUĞUN BİLGİLERİ
|
|
ADI-SOYADI
|
MUSA CERTE....
|
T.C. KİMLİK NO
|
|
DOĞUM TARİHİ VE
YERİ
|
23/06/2006
- BİTLİS
|
ÖĞRENİM DURUMU
|
6/E
|
ANNE ADI
|
Lütfiye
|
BABA ADI
|
Hamza
|
ANNE-BABA SAĞ VE
BİRLİKTE Mİ? VARSA ÜVEY ANNE VE/VEYA BABA ADI
|
Sağ
–Birlikte-Öz
|
VARSA VELAYET,
VESAYET VEYA KAYYUMLUĞA İLİŞKİN DÜZENLEMELER NELERDİR?
|
-
|
KİMİNLE YAŞADIĞI
|
Ailesi
|
ADRES VE TELEFONU
|
Güneş
Mah. 5846 Sok. No:4 İç Kapı No:1
Akdeniz-Mersin
|
SORUN ALAN(LAR)I
|
Hafif Düzey Zihinsel Yetersizlik, Öfke
Kontrol ve Baş Etme, İletişim Becerileri, Kendini Tanıma-Empati Geliştirme,
Okula Devam Etme, Arkadaşlık İlişkilerini Geliştirme, Hayat Amaçları ve
Hedefleri-
|
Sorun Alanlarının Çözümü İçin Ulaşılması
Planlanan Hedefler
(Hedef Sayıları İhtiyaca Göre Arttırılır
veya Azaltılır)
|
|
ÇOCUĞA İLİŞKİN
HEDEFLER
|
|
1.Hedef
|
Kendini Tanıma
|
Gerçekleştirilecek faaliyetler
|
Bir insanın fiziksel
özelliklerini, duygularını, düşüncelerini, istek ve gereksinimlerini, güçlü
ve zayıf yönlerini, amaç ve değerlerini, yeteneklerini ve becerilerini
tanıması / bilmesi ve bunların farkında olması için rehberlik test ve
etkinlikleri uygulanacaktır. Ör: “Benlik Algısı Envanteri” “Gözlem Formları”
Kişilik Testleri” “Dikkat Testleri” “Sosyal Uyum Ölçeği” vb.
|
Görev alacak kişi/kuruluşlar
|
Psk. Dan.
ve Rehber İlyas AKTEKİN
|
Tarih/süre
|
15.01.2018---15.02.2018
|
İlerlemenin Nasıl Ölçüleceği
|
Gözlem
–Görüşme-Testler
|
2.Hedef
|
Öfke Kontrol ve Baş Etme
Yöntemleri
|
Gerçekleştirilecek faaliyetler
|
Zihinsel
Relaks ve Gevşeme Teknikleri, Akılcı Duygusal Davranışçı Terapi (ADT)
yaklaşımı doğrultusunda görüşme- Öfke ve Çatışma Çözme becerilerini
geliştirme-Boş Sandalye- Drama- Vücudum Konuşuyor adlı etkinlik
|
Görev alacak kişi/kuruluşlar
|
Psk. Dan.
ve Rehber İlyas AKTEKİN
|
Tarih/süre
|
16.02.2018---16.03.2018
|
İlerlemenin Nasıl Ölçüleceği
|
Gözlem Formları-Görüşme
ve Testler
|
3.Hedef
|
İletişim Becerileri
|
Gerçekleştirilecek faaliyetler
|
Amaç: Etkin dinleme becerisi
gösterebilme
Hedefler Davranışlar: Bu oturumlar
sonunda katılımcı;
1. Çeşitli dinleme türlerini ifade
edebilirler.
2. Etkin dinleme becerisi
gösterebilirler.
3. Hangi dinleme türlerinin
iletişimi zorlaştırdığını hangisinin kolaylaştırdığını fark edebilirler.
Kendi yaşamlarında kullandıkları
iletişim engellerinin farkına varırlar
c. İletişimde duyguların etkisini
ifade edebilirler
d. İletişimi kolaylaştıran
faktörlerin neler olduğunu söyleyebilirler
e. İletişim engellerinin
kendilerini açma davranışına etkisini fark edebilirler.
|
Görev alacak kişi/kuruluşlar
|
Psk. Dan.
ve Rehber İlyas AKTEKİN
|
Tarih/süre
|
17.03.2018---17.04.2018
|
İlerlemenin Nasıl Ölçüleceği
|
Tartışma
–Soru cevap- Gözlem-
|
AİLE VE ÇEVREYE
İLİŞKİN HEDEFLER
|
|
1.Hedef
|
Aile İçi İletişim-Yasal
sorumluluklar hakkında (Çocuk Koruma Kanunu, Çocuk Hakları Sözleşmesi)
bilgilendirme-
|
Gerçekleştirilecek faaliyetler
|
Çocuğu ve
Aileyi tanıma , Aile içi olumsuz ilişkileri tanıma, farketme, , Aile
tutumları hakkında bilgilendirme
|
Görev alacak kişi/kuruluşlar
|
Psk. Dan.
ve Rehber İlyas AKTEKİN
|
Tarih/süre
|
18.04.2018---18.05.2018
|
İlerlemenin Nasıl Ölçüleceği
|
Görüşme
-Soru cevap- Gözlem
|
2.Hedef
|
Ana- Baba Tutumları
|
Gerçekleştirilecek faaliyetler
|
Ana- Baba
–Çocuk ilişkilerini geliştirme, ana- baba tutumları hakkında bilgilendirme-
Sağlıklı aile içi Demokratik ana- baba tutumunu geliştirme
|
Görev alacak kişi/kuruluşlar
|
Psk. Dan.
ve Rehber İlyas AKTEKİN
|
Tarih/süre
|
21.05.2018-31.05.2018
|
İlerlemenin Nasıl Ölçüleceği
|
Gözlem-Görüşme
|
3.Hedef
|
Rol- Model Olma
|
Gerçekleştirilecek faaliyetler
|
Sorun
çözme ve iletişimde çocuklara rol model olma davranışları geliştirme,
|
Görev alacak kişi/kuruluşlar
|
Psk. Dan.
ve Rehber İlyas AKTEKİN
|
Tarih/süre
|
01.06.2018-08.06.2018
|
İlerlemenin Nasıl Ölçüleceği
|
Gözlem-Görüşme
|
Plan Hazırlama Sürecinde Çocuk Ve
Çevre İle İlgili Yapılan Çalışma Sırasında Tespit Edilmiş Ancak Mahkemenin
Bilgisi Dışında Kalmış Olan Hususlar Var mı? Varsa Nelerdir?: Kaynaştırma öğrencisi- Hafif Düzeyde
Zihinsel Yetersizlik mevcut (Özel Eğitim Sınıfı)
Çocuğun İmzası Veli veya Kanuni Temsilcisinin
Adı
Soyadı :
T.C.
Kimlik No :
Çocuğa
Yakınlığı :
Telefonu :
İmzası :
Planı Uygulayacak
Kişinin
Adı Soyadı : İlyas AKTEKİN
İmzası
:
Hakim Onayı
Tarih : /
/20….
Adı Soyadı :
İmzası :
Yorumlar
Yorum Gönder