REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ YÜRÜTME KURULU TOPLANTI TUTANAĞI
ERSOY ORTAOKULU
2017-2018 EĞİTİM
ÖĞRETİM YILI
REHBERLİK VE
PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ YÜRÜTME KURULU TOPLANTI TUTANAĞI
TOPLANTI TARİHİ: 02.10.2017
TOPLANTI SAATİ: 12:30-14:00
TOPLANTI YERİ: REHBERLİK SERVİSİ
GÜNDEM
MADDELERİ
1-
Açılış ve Yoklama
2-
Rehberlik ve Psikolojik danışma Hizmetleri
Yönetmeliğinin ilgili kısımlarının okunarak görev ve sorumlulukların
hatırlatılması
3-
2017-2018 eğitim-öğretim yılı ile uygulamaya konulan
Rehberlik ve Kariyer Planlama dersi hakkında öğretmenlerin bilgilendirilmesi
4-
Bağımlılık ve Psikoeğitim çalışmalarının görüşülmesi
5-
BEP ve BÖP ile Destek Eğitim Odasının açılması hakkında
görüşlerin paylaşılması
6-
Aylık ve yıllık rehberlik raporlarının Rehberlik
servisine teslimi ( zamanı ve nasıl doldurulması gerektiği ve öğretmen
yorumları ile birlikte teslim edilmesinin önemli olduğunun belirtilmesi)
7-
Yıl içinde öğrencilere Uygulanacak Test ve Envanterler
8-
Velilere Yönelik Seminer ve Konferansların belirlenmesi
9-
Öğretmen ve Öğrencilere Verilecek Sunum ve Seminerlerin
belirlenmesi
10- Destek
Odasının oluşturulması ve faaliyete geçirilmesi
11- 5.
sınıftan 8. Sınıfa kadar olan sınıflarda sürekli devamsız duruma düşen
öğrencilerin takibi ve devamsızlık nedenlerinin belirlenmesi amacıyla veli
ziyaretlerinin yapılması
12- Aile
veli ziyaretlerinin belirlenen komisyonca yapılması(Risk altındaki öğrenciler)
13- Okulda
Şiddeti önlemeye yönelik çalışmalar (Okul Şiddet Eylem Planı)
14- Rehberlik
hizmetleri adına yapılması istenilen etkinlikler konusunda görüş ve önerilerin
öğretmenlerden alınması
15- Dilek
ve temenniler
16- Kapanış
GÜNDEM
1-Toplantı Okul Müdür yrd. Yıldız DURAK, başkanlığında Psk. Dan. ve
Rehberler Gizem AVCI, Şehriban SİM,
İlyas AKTEKİN, İbrahim ALPEROĞLU şube rehber öğretmenleri 5.Sınıf Abdülaziz PEKDOĞAN , 6.Sınıf Ceyda EMREALP, 7.
Sınıf Fatma KIRIK, 8.Sınıf Serkan GENÇ ve Okul Aile Birliği Başkanı Mehmet
Nuri Aslan ve Okul Öğrenci Temsilcisi
belirlenmediğinden öğrenci temsilcisi bulunmadan gerçekleştirildi.
Okul müdür yrd. Yıldız DURAK rehberlik
hizmetleri konusunda rehber öğretmenlerimize ve sınıf öğretmenlerimize konuya
gösterdikleri duyarlılık dolayısıyla teşekkür ederek söze başladı. Okul içinde disiplin dışı davranışlar
sergileyen öğrencilerin öncelikli olarak rehberlik servisine yönlendirilmesi
gerektiğini dile getirdikten sonra uyum problemi çeken öğrencilerin ise veli
ziyaretlerine gidilmesi aynı şekilde devamsız öğrencilerin de velileri ile
Rehber öğretmen ve sınıf öğretmenleri yoluyla iletişime geçilerek işbirliğine
gidilmesinin önemli olduğunu belirtti.
Okul müdür yardımcısı Yıldız
DURAK rehberlik hizmetlerinin önemine değinerek bu anlamda herkesin görev ve
sorumluluklarını yerine getirmesinin hizmetlerin yürütülmesindeki etkisinden
söz ederek, eksiklik ve aksaklıkların her yıl daha da hizmetlerin
geliştirilerek giderildiğini, bunda da herkese düşen görevlerin bilincine
varmasının görev ve sorumluluklarını yerine getirmesinin etkili olduğunu ve bu
yılda aynı şekilde eksiklerimizi görerek önlem alarak daha bilinçli ve dikkatli
olarak daha iyi bir eğitim öğretim yılı geçireceğimizi kaydetti.4 ana
problemimiz bulunduğunu: Bağımlılık,Ergenlik Sorunları,Davranış Bozuklukları
bulunduğunu belirtti.Gerekli çalışmaların işbirliği ile gerçekleştirileceği
belirtildi.
Psk. Dan. ve Rehber Şehriban Sim Okul RPD Hizmetleri yıllık
çerçeve programi ve Okul Yıllık Şiddet Eylem planını kurula sunarak
incelemelerini ve bu konuda gerekli bilgileri verdi.
Psk. Dan. ve Rehber İlyas AKTEKİN ise artık eğitimin geleneksel
boyuttan çıkıp gelişimsel boyuta kaydığını bu bağlamda öğrencilerin sadece
zihinsel gelişimine önem veren, bilgi aktaran eğitim sisteminin değiştiğini
öğrencilerin bilişsel, duygusal ve sosyal yönlerinin tümüyle geliştirilmeye
çalışılmasının kapsamlı psikolojik danışma hizmetlerinin odak noktası olduğunu
belirtti.
Psk. Dan. ve Rehber Gizem AVCI ayrıca
sorun yaşayan öğrencilerle her türlü iletişim tekniklerini kullanarak işbirliği
yoluna gidilmesine rağmen öğrencilerin kendilerinin işbirliğine yanaşmadıkları
durumda değişimi yakalamanın zor olduğundan bahsetti.
Ayrıca rehberlik hizmetlerinde
gönüllülüğün esas olduğunun altını çizdi.
Psk. Dan. ve Rehber İbrahim ALPEROĞLU ayrıca ders başarısının
önemli olduğunu fakat daha önemli olanın bireyin ahlaklı bir birey olarak gelişmesinin,
iyi ve güzel davranışlara sahip olmasının, yardımlaşma ve dayanışma, paylaşma, saygı ve sevgi, kendini uygun
biçimde uygun bir dille ifade etme, değerlere sahip çıkma ve koruma
davranışlarının insanı insan yapmada daha önemli olduğunu dile getirdi. Ahlak
temeli üzerine kurulmayan bir eğitim sisteminin de, ekonominin de hukukunda
çökmeye mahkûm olduğunu belirtti.
Psk Dan. ve Rehber İlyas AKTEKİN
okullarda yaşanan disiplin sorunlarının temelinde öğrencilerdeki amaçsızlık
duygundan kaynaklandığını ve farkındalık yaratılmasının önemine dikkate çekerek
öğrencileri amaç hedef koymalarına yardımcı olarak geleceğe yatırıma
dönüştürmemizin önemini kaydetti.
2- Resmi gazetede yayınlanan 17 Nisan 2001 Gün ve 24376 sayılı
Milli Eğitim Bakanlığı Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri
Yönetmeliğinde geçen Servisin amacı ile ilgili 6. maddesi, RPD hizmetleri
Yürütme Komisyonun Görevlerini tanımlayan 45. – 46. maddeleri, Okul müdürünün
ve müdür yardımcısının RPD Hizmetlerine ilişkin görevlerini tanımlayan 47.- 48.
maddeleri Psikolojik Danışmanın görev ve sorumluluklarını belirten 50. maddesi,
ve sınıf rehber öğretmenlerinin görev ve sorumluluklarını kapsayan 51. maddesi
okunarak ve görev ve sorumluluklar hatırlatıldı.
3-Okul rehber öğretmeni İlyas AKTEKİN, Gizem AVCI Şehriban SİM İbrahim ALPEROĞLU yukarıda
belirtilen hususlar çerçevesinde sınıf rehber öğretmenlerinin rehberlik
etkinliklerini yeni serbest etkinlikler yönetmeliğine göre etkinliklerin uygun
görülen her ders içi veya dışı saatinde uygulanabileceğini ifade etti. Geçen
sene uygulamaya konulan Rehberlik ve Kariyer planlama dersi doğrultusunda haftada
bir saat öğrencilere şube rehber öğretmenlerince yıllık üniteledirilmiş plan
doğrultusunda Eğitim yaşamı, Meslekleri tanıma, Güvenli ve sağlıklı yaşam, Kendini
tanıma, Kariyer Planlama modüllerini kapsayan alanlarda etkinliklerin
uygulanacağını ve gerekli durumlarda rehberlik servisinden yardım alınabileceği
belirtildi.
Serkan GENÇ etkinlikler konusunda yönlendirme
yapılmasının yararlı olacağını belirtti.
Ayrıca özel eğitime tabi olan öğrencilere
yeterince zaman ayıramadıklarını ve gerekli çalışmaların yetersiz kaldığını
belirtti. Bu konunun daha sonraki Bep toplantısında ele alınacağı belirtildi.
4-Bağımlılık ve Psikoeğitim çalışmalarının Hem öğrencilere hem
öğretmenlere yıl içinde ihtiyaca binaen ve periyodik bir şekilde yıl boyunca
yürütülmesinin uygun olacağı belirtildi.
5-Okulumzda bulunan özel eğitim öğrencileri için Destek Eğitim Odasının
açılmasına bunun için ilgili üst birimlere başvuruların yapılmasına ,2 Ekim
Pazartesi Bepli öğrenciler ve Destek Eğitim Odasıyla ilgili sunumun
öğretmenlere seminer salonunda yapılmasına, Bep ve BÖPlerin hazırlanmasına, Rahatsızlığı
olan (Kalp,epilepsi vb.) öğrencilerin sunum sırasında belirtilmesine karar
verildi. .Ayrıca Bep’li öğrencilere yönelik olarak sosyalleşmelerini ve başarma
duygularını artıracak aktivitelerin hayata geçirilmesi ve Çeşitli
projeler,yarışmaların yapılması,Görsel Sanatlar,Teknoloji Tasarım,Müzik,Beden
Eğitimi dersi öğretmenlerinin bu öğrencileri destekleyip teşvik etmesi ayrıca
ödülllendirimeleri kararlaştırıldı.
6- Psk . Dan. ve Rehberlerce
etkinliklerinin sınıf içi veya dışında uygulandığı sürecin değerlendirme
kısmına yazılarak, öğretmen yorumlarıyla birlikte( konunun öğrenci düzeyine
uygun olup olmadığı, anlaşılıp anlaşılmadığı, materyalin yeterli olup olmadığı,
uygulamadaki aksaklıklar vb. ) yazılarak haftalık olarak teslim edilmesi
gerektiğini belirtildi. Aylık rehberlik faaliyetlerinin de ay sonunda servise
teslim edileceğinin altı çizildi.Ayrıca Okul Rehberlik Hizmetleri Yürütme
komisyonunun Her ayın son haftasında toplantı yapılacağı,yapılması planlanan
çalışmalar,yapılanlar,engeller,gerçekleştirtilemeyenler görüşülmesi karara
bağlandı.
7- Öğrencilere Uygulanacak Test ve Envanterler:
Psk. Dan. ve Rehber Şehriban SİM ve İbrahim
ALPEROĞLU benzer sorunlar yaşayan öğrencilere ayrı ayrı , birer grup Grupla
Psikoloik Danışma grubu kuracaklarını dile getirdiler.
Ayrıca Öfke Kontrolü, Sınav Kaygısı çalışmaları, Travma ve Stres Bozukluğu,Cinsel
İstismar ile ilgili çalışmalar yapacaklarını dile getirdiler.
8. Sınıfların gireceği sınavlar ve bursluluk
gibi konularda yine çalışmalar yapılacağı dile getirildi.
Öğrenci tanıma formlarının varolan
sınıflarda güncellenmesine ve bu yıl yeni kayıt yaptıran öğrencilerin tümüne uygulanmasına karar
verildi.
Ayrıca Aile Eğitimi Etkili İletişim ve Ana-Baba Tutumları Ergenlik İhmal ve
İstismar öğrenci veli ve öğretmenlere yönelik bilgilendirme
çalışmalarının yapılabiceği belirtildi.
İlyas AKTEKİN ve Gizem AVCI 5.
Sınıfa yeni başlayan sabahçı ve öğleci öğrencilere Ortaokula uyum ve oryantasyonla ilgili sunum yapıldığını
öğrencilere okul kuralları hakkında bilgi verdiklerini belirttiler.
Snellen
Göz Tarama Testinin okulda gerekli görülen öğrencilere uygulanarak gerekli bilgilendirme ve
yönlendirmelerin yapılmasına karar verildi.
Kimdir
Bu anket gerekli görülen sınıflara uygulanarak değerlendirme sonucunda,
sonuçlardan öğretmenlerin ve okul idaresinin bilgilendirilerek gerekli önleyici
hizmetlerin rehberlik servisi ve tüm okul yönetimi ve personelince faaliyete
geçirilmesine karar verilmiştir.
Ayrıca gerekli görüldüğü takdirde
ihtiyaç halinde Okul PDR çerçeve planı dışında yer alan test ve envanterlerin
de öğrenci ve öğretmenlere uygulanabileceğine karar verildi.
8- Velilere yönelik sunum ve seminerler: velilere yönelik olarak Psikoeğitim, İletişim
Becerileri, Ana-Baba tutumları Aile Eğitimleri, Ergenlik Dönemi ve Özellikleri,
ile ilgili bilgilendirme çalışmalarının Okul Rehber Öğretmenlerince yapılmasına
karar verilmiştir.
9- Öğretmen ve öğrencilere yönelik olarak “
“Bep ve Destek Eğitimi ”,“Başarı
ve Motivasyon” , “ Sınav Kaygısı ve Baş etme Yöntemleri”, “Verimli Ders Çalışma Teknikleri”, , “ Zararlı
Alışkanlıklar ve Etkileri”, “ Şiddet ve Şiddet Biçimleri ve Zararları” vb. sunumların yapılmasına ve ihtiyaç halinde
duyulabilecek farklı sunum ve seminerlerinde yapılmasının uygun olacağına karar
verilmiştir.
10- Destek Eğitim odasının oluşturulması ve faaliyete geçirilmesi
Destek eğitim odasının bu sene içerisinde
faaliyete geçeceği ve isteyen öğretmenlerin belirlenerek bep geliştirme birimince belirlenen kaynaştırma
öğrencilerine uygun görülen derslerde destek eğitimi verilmesi yönünde karar
alınmıştır.
11- Aile –veli ziyaretlerinin yıl boyunca belirlenen komisyonca
sürekli olarak yapılmasına karar verildi. Okul rehber öğretmenleri bu konuda
her sınıf rehber öğretmeni ile bu ziyaretleri gerçekleştirebileceğini ifade
etti.
Belirlenen Devamsız öğrencilere ve
Risk grubunda yer alan öğrencilere yönelik Aile
- Veli ziyaretleri yapılabileceği belirtildi.
Rehber öğretmen İlyas Aktekin bu
ziyaretlerin öğrenci değişimleri açısından çok önemli olduğunu bunun
öğrencilerde ve veliler de değerli oldukları hissi uyandırdığını ve okul aile
bağlarını güçlendirdiğini belirtti.
Rehber Öğretmen İbrahim Alperoğlu bu
tür ziyaretlerin öğrencilerin amaçlarını netleştirmelerine, öğrencileri doğal
aile ortamlarında, yerinde görüp daha iyi tanıma fırsatı verdiğine ve ayrıca
bunun davranışlarını ve motivasyonlarını önemli derecede olumlu yönde
etkileyeceğine inandığını belirtti.
13- Komisyon üyelerine Rehberlik hizmetleri adına öğretmenlerin
görüş ve önerileri olup olmadığı sorusu yöneltildi.
14- Dilek ve temenniler: Okul müdür yrd Yıldız DURAK 2017-2018 eğitim-öğretim yılının tüm okul
personeline başarı ve sağlık getirmesini dile getirerek toplantı sonlandırıldı.
CEYDA EMREALP
ABDÜLAZİZ PEKDOĞAN
6.Sınıf 5.Sınıf
FATMA KİRİK SERKAN GENÇ
7.Sınıf 8.
SINIF
İbrahim ALPEROĞLU Mehmet
Nuri ASLAN
Psikolojik Danışman ve Rehber Okul-Aile Birliği Başkanı
İlyas
AKTEKİN Şehriban SİM
Psikolojik
Dan. ve Rehber Psikolojik Dan. ve Rehber
Gizem AVCI Yıldız
DURAK
Psikolojik
Danışman ve Rehber Müdür
Yardımcısı
Hüseyin YÜKSEKDAĞ
Okul Müdürü
Yorumlar
Yorum Gönder